Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(133)
Forma i typ
Książki
(133)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje informacyjne
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(3)
Poezja
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(204)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(7)
BD40 (Suwalska 11)
(9)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(9)
CN1 (św. Wincentego 85)
(39)
W2 (Bazyliańska 6)
(6)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(4)
W64 (Radzymińska 121)
(7)
W72 (Suwalska 11)
(4)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(98)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(8)
Autor
Różycka Ewa
(7)
Śnieciński Józef Marek
(6)
Kot Stanisław (1885-1975)
(5)
Pilch Tadeusz (1939- )
(5)
Okoń Wincenty (1914- )
(4)
Trawińska Hanna
(4)
Claparede Édouard (1873-1940)
(3)
Dewey John (1859-1952)
(3)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Kozielecki Józef (1936- )
(3)
Radźko Andrzej
(3)
Rejzner Andrzej
(3)
Łaciak Beata
(3)
Bauman Teresa
(2)
Branna Danuta
(2)
Buszkowski Igor
(2)
Frąckowiak Anna (pedagog). Red
(2)
Jarosz Ewa
(2)
Kolankiewicz Marta
(2)
Kot Stanisław
(2)
Kozielecki Józef
(2)
Kwak Anna
(2)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(2)
Orczyk Adam (1964- )
(2)
Petlak Erich
(2)
Półturzycki Józef (1934- ). Red
(2)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(2)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(2)
Wysocka Ewa
(2)
Śmietana Urszula. Red
(2)
Żywczok Alicja
(2)
Adamczyk Dariusz
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Arcimowicz Jolanta
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Bauman Teresa (1955-2017)
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bronk Dorota
(1)
Browne Kevin
(1)
Bąka Jarosław Człowiek niepełnosprawny w róznych fazach życia
(1)
Błeszyńska Helena
(1)
Czaplińska-Mutermilchowa Róża
(1)
Czarnowski Stefan Zygmunt (1879-1937)
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Deryńska Karolina
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dyrda Beata (1968- )
(1)
Dąbrowska-Bąk Maria
(1)
Fastyn Bogna
(1)
Gieseke Wiltrud (1947- )
(1)
Godlewski Grzegorz. (1955- )
(1)
Guziuk Marta
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Górecki Mirosław
(1)
Hajduk Edward
(1)
Herbart Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Karczmarzyk Małgorzata
(1)
Karney Janina E
(1)
Karpińczyk Paweł
(1)
Key Ellen (1849-1926)
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Komora Juraj
(1)
Korczak Janusz
(1)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Kozłowska Anna (pedagogika)
(1)
Kozłowska Anna (psycholog)
(1)
Kołodziejska Elżbieta
(1)
Kwias Agata
(1)
Lalak Danuta
(1)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Malenda Anna
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Michalec Katarzyna
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Moszczeńska Izabela (1864-1941)
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Namiotko Urszula
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Oliwińska Iwona A
(1)
Oniszczenko Włodzimierz
(1)
Orczyk Adam
(1)
Orzeł Olga
(1)
Pachociński Ryszard
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Papiór Elżbieta
(1)
Pawełek Katarzyna
(1)
Pecyna Maria Bogumiła
(1)
Peretiatkowicz Antoni (1884-1956)
(1)
Petlák Erich
(1)
Piejka Agnieszka
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(89)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(5)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(133)
Język
polski
(133)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(12)
Studenci
(7)
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Pedagogika
(25)
Wychowanie
(22)
Dziecko
(15)
Kształcenie
(8)
Nauczanie
(8)
Rodzina
(7)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Psychologia
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Młodzież
(3)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Internet
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Macierzyństwo
(2)
Muzykoterapia
(2)
Ojcostwo
(2)
Opieka społeczna
(2)
Oświata
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Roboty ręczne
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Więziennictwo
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adopcja
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezdomność
(1)
Bezrobocie
(1)
Choreoterapia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Demokracja
(1)
Diagnoza
(1)
Dobra osobiste
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Etyka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Historia
(1)
Innowacje
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencje wielorakie
(1)
Język angielski
(1)
Język polski
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kara pozbawinia wolności
(1)
Kobieta
(1)
Konkubinat
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Logopedia
(1)
Małżeństwo
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metodologia
(1)
Migracje
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Mowa
(1)
Muzea wirtualne
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nadzieja
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Okoń, Wincenty (1914- )
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Osoby bezdzietne
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Poznanie
(1)
Temat: czas
1989-
(7)
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1701-
(2)
1901-
(2)
1989-2000
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1801-
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
601-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Warszawa
(1)
Łowicz (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(13)
Encyklopedia
(8)
Poradnik
(4)
Encyklopedie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Gry i zabawy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Mowy szwajcarskie
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Szkic literacki
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Wiersze
(1)
Wiersze okolicznościowe
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Media i komunikacja społeczna
(1)
133 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49337 (1 egz.)
Kaucja: 26,80 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4649, 5645, 6111 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 390-405.
Streszcz. ang.
Książka jest niezwykle ciekawym opracowaniem powstałym na podstawie badań przeprowadzonych w latach 2012-2014 przez doświadczone Autorki o cenionym warsztacie naukowym. Autorki w przedstawianej pracy podjęły się zbadać na początku XXI wieku zróżnicowania obyczajów codziennych i odświętnych, prywatnych i dotyczących sfery publicznej, pokazując wzory obyczajowych praktyk w wybranych dziedzinach - medialnej, kulinarnej, urzędniczej. Założyły, że elementem zróżnicowania praktyk obyczajowych może być miejsce zamieszkania, dlatego też badania były prowadzone w czterech środowiskach: w dużym mieście w województwie mazowieckim - Warszawie, w województwie świętokrzyskim w średnim mieście - Kielcach, w województwie kujawsko-pomorskim w małym mieście - Chełmnie oraz w wiejskiej gminie Przemyśl w województwie podkarpackim. Wartością pracy są pogłębione wywiady oraz materiał ilustracyjny w postaci zdjęć z miejsc objętych badaniem. Praca jest podróżą po Polsce, w którą zabiera wszystkich zainteresowanych przemianami, których jesteśmy świadkami w drugiej dekadzie XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55371 (1 egz.)
Kaucja: 35,70 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 47359 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4228, 4229 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera materiały z konferencji naukowej pt.: "Społeczeństwa wielokulturowe - dynamika, zmienność i nieprzewidywalność. Ku jakim strategiom w edukacji miedzykulturowej?" zorganizowanej w maju 2014 r.
Bibliogr. przy ref.
Redaktorzy pracy (...) przedstawiają jej cel, charakter i zawartość, wychodząc od obrazu (metafory) życia człowieka we współczesnym świecie, jaką jest wędrówka, wędrowanie. Nazywają człowieka "nomadą" w zglobalizowanym świecie i jakże trafnie spostrzegają trajektorię jego życia jako nieustanne przemierzanie przestrzeni geograficznej, ale też kulturowej i społecznej, oznaczające przemieszczanie się w kulturowych stylach życia, systemach wartości i norm społecznych. (...) Prezentowany tom ze względu na poruszane tematy z pewnością spotka się z zainteresowaniem pedagogów, socjologów oraz badaczy kultury zajmujących się problematyką wielokulturowości. Ale też będzie ciekawą lekturą dla edukatorów, metodyków, praktyków działających w obszarze / warunkach wielokulturowości. Nie wspomnę o wykorzystaniu książki w akademickim kształceniu studentów. [z recenzji dr hab. Ewy Jarosz]
ROZDZIAŁ I. KONTEKSTY DIAGNOSTYCZNE * Globalna różnorodność "rodzin światowych" oraz kierunki ich postrzegania * Diagnoza psychopedagogiczna w warunkach między- i wielokulturowości * Kompetencje do komunikacji międzykulturowej wśród studentów kierunku pielęgniarstwo - rzeczywistość czy iluzja? * Ojcostwo w doświadczeniu międzypokoleniowym. Analiza przypadków * Poczucie koherencji młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym doświadczającej migracji rodzica * ROZDZIAŁ II. KONTEKSTY EDUKACYJNE * Nauczyciel kreatorem wielokulturowego społeczeństwa jutra * Zmierzyć się z kulturą. Uczniowie cudzoziemscy w przestrzeni szkoły - doniesienie z badań * Wielokulturowe lekcje w gimnazjum na pograniczu kulturowym - na przykładzie szkół w województwie podlaskim * Wymiary przygotowania zawodowego nauczyciela i jego kompetencji w zakresie organizacji edukacji międzykulturowej w szkole * ROZDZIAŁ III. KONTEKSTY RESOCJALIZACYJNE * Kompetencje międzykulturowe w pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej * Złe dzielnice. Pedagogika miejsca w pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej * Wybrane aspekty diagnostyczne w praktyce resocjalizacyjnej * Kształcenie kompetencji międzykulturowych kadry instytucji penitencjarnych w Polsce - kontekst pracy z obcokrajowcami przebywającymi w izolacji więziennej * ROZDZIAŁ IV. KONTEKSTY METODYCZNE * O potrzebie uświadamiania studentom pedagogiki ich roli i zadań wobec grup mniejszościowych * Obcy, Inny, Swój - o budowaniu mostów na pograniczu kultur - warsztat z edukacji międzykulturowej * Edukacja międzykulturowa w młodszym wieku szkolnym. Relacja z warsztatów uwrażliwiających na odmienność * Innowacyjne formy pracy w edukacji międzykulturowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To niewielka książeczka, w której proponujemy najmłodszym tworzenie świata przyrody - ptaków, zwierząt, ryb, gadów. Książka ma na celu zainspirować osoby pracujące z dziećmi - nauczycieli, instruktorów, opiekunów. Mamy nadzieję, że ułatwi ona dorosłym pokierowanie dzieci na ścieżkę samodzielnego poszukiwania w nieskończonym, barwnym świecie wyobraźni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5729 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 311-323.
CZĘŚĆ I. SZKOŁA RZĄDZENIA, ROZKAZYWANIA * I KSZTAŁTOWANIA CHARAKTERU CZY SZKOŁA OPRESJI? PODSTAWY TEORETYCZNE * Rozdział 1 * Szkoła jako element wychowującego społeczeństwa * 1.1. Kilka uwag o szkole i prawie * 1.2. Wychowanie przez nauczanie * 1.2.1. Treści * 1.2.2. Poziom * 1.2.2.1. Uczeń a szkoła * 1.2.2.2. Rodzice a szkoła * 1.2.3. Rygory * 1.2.4. Organizacja * 1.3. Jacek Woroniecki - czyli czego nam brakuje? * Rozdział 2 * Władza w szkole w ujęciu Jacka Woronieckiego * 2.1. Kilka uwag o umiejętności rządzenia i rozkazywania * 2.1.1. Co znaczy dobrze rządzić? * 2.1.2. Jak dobrze rozkazywać? * 2.1.3. O dobrym karceniu * 2.2. Wady sprawowania władzy * 2.2.1. Wady rządzenia * 2.2.2. Wady rozkazywania * 2.2.3. Wady karcenia * Rozdział 3 * Opresja - wyzwolona siła * 3.1. Kilka uwag o naturze duchowej sytuacji czasu * 3.2. Opresja w polu bezpośredniego użycia siły * 3.2.1. Przymus * 3.2.2. Agresja * 3.2.2.1. Przykładowe kategoryzacje agresji z uwzględnieniem szkoły * 3.2.2.2. Pomostowy charakter agresji instrumentalnej * 3.2.3. Przemoc * 3.2.3.1. Lęk i krzywda * 3.2.3.2. Kategorie przemocy * 3.2.3.3. Mobbing i bullying * 3.3. Opresja w polu pośredniego użycia siły * 3.3.1. Przemoc strukturalna * 3.3.2. Przemoc symboliczna * CZĘŚĆ II. UDRĘCZONA SZKOŁA * Rozdział 4 * Opresja w polu bezpośredniego użycia siły * 4.1. Gimnazjaliści i zachowania dewiacyjne * 4.1.1. Okres dorastania - kilka refleksji * 4.1.2. Cel i metoda badań * 4.2. Zachowania dewiacyjne gimnazjalistów - atak na osoby i mienie * 4.2.1. Agresja fizyczna i werbalna * 4.2.2. Niszczenie mienia-wandalizm * 4.3. Klimaty szkolnego bezprawia - inne zachowania dewiacyjne * 4.3.1. Kontakt ze środkami odurzającymi * 4.3.1.1. Palenie tytoniu * 4.3.1.2. Picie napojów alkoholowych * 4.3.1.3. Używanie innych substancji psychoaktywnych * 4.3.2. Kradzież * 4.3.3. Drobne nieuczciwości * 4.4. Gimnazjum - krótka dyskusja * Rozdział 5 * Opresja w polu pośredniego użycia siły * 5 1. Kształt źródeł prawa, czyli u podstaw oświatowej opresji * 5.1.1. Megalegalizm * 5.1.2. Nadaktywność reorganizacyjna * 5.1.3. Mitręga legislacyjna * 5.1.4. Centralizacja * 5.2. Dyrektor wśród przepisów * 5.2.1. Wybór dyrektora szkoły * 5.2.2. Dyrektorskie uprawnienia i możliwości * Rozdział 6 * Władza w szkole, czyli co blokuje rządzenie, rozkazywanie i karcenie * 6.1. Rządzenie * 6.1.1. Cele i treści * 6.1.2. Poziom - blokady edukacyjne: ocenianie, klasyfikowanie, promowanie * 6.1.3. Organizacja * 6.1.3.1. Planowanie * 6.1.3.2. Arkusz organizacyjny * 6.1.3.3. System klasowo-lekcyjny * 6.2. Rozkazywanie * 6.2.1. Na tropie ekscesów nieroztropności * 6.2.2. W matni motywowania * 6.3. Karcenie * 6.3.1. Kontrola * 6.3.2.Testomania * CZĘŚĆ III. SZCZĘŚLIWA SZKOŁA * Rozdział 7 * Szkoła dobrze rządzona i zorganizowana * 7.1. Autonomiczna szkoła * 7.1.1. Poziom i organizacja * 7.1.1.1. Dysedukacja * 7.1.1.2. Nauczyciel * 7.1.1.3. Czas * 7.1.1.4. Zblokowanie * 7.1.1.5. Egzaminowanie i promowanie * 7.1.2. Rygory * 7.1.2.1. Strategie profilaktyczne na poziomie klasy * 7.1.2.2. Strategie profilaktyczne na poziomie szkoły * 7.2. Likwidacja klimatów bezprawia * 7.2.1. Liczebność * 7.2.2. Statut * 7.2.3. Interwencje w sytuacjach konfliktowych * 7.2.3.1. Strategie zorientowane na nauczyciela * 7.2.3.2. Strategie zorientowane na wspólnotę * Rozdział 8 * Kształtowanie charakteru według Juliusza Payota * 8.1. Wolność i siła człowieka * 8.2. Co zagraża wolności człowieka? * 8.3. Praca przeciw siłom nieprzyjaznym, współdziałanie z innymi i obowiązki społeczne * 8.4. Jak w pełni się rozwinąć, żyjąc szlachetnie i szczęśliwie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17361 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8523 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5902 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 422-[439]. Indeks.
Publikacja składa się z ośmiu rozdziałów. Pierwszy z nich wprowadza w problematykę badań diagnostycznych w naukach społecznych, wskazuje na podstawowe terminy stosowane w badaniach diagnostycznych, przedstawia proces diagnozowania w ujęciu wąskim i szerokim, eksponuje etyczny wymiar diagnozowania oraz podstawowe błędy diagnostyczne. W rozdziale drugim podjęłam problematykę diagnozowania psychologicznego dla potrzeb dydaktyczno-wychowawczych, podkreślając specyfikę diagnozowania psychologicznego, obszary problemowe, modele i etapy diagnozowania w psychologii oraz istotę i zakres diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki. Zostały opisane w nim również poszczególne subdyscypliny psychologii i ich rola w diagnozowaniu dla potrzeb pedagogiki, przy podkreśleniu swoistości diagnostyki psychopedagogicznej. Rozdział trzeci został poświęcony charakterystyce badań diagnostycznych w pedagogice. Zwróciłam w nim uwagę na specyfikę i odrębność diagnostyki pedagogicznej, odnosząc się do poglądów prekursorów diagnozowania pedagogicznego oraz opisując rodzaje i typy diagnoz stosowanych w pedagogice współczesnej. Nawiązujący do niego rozdział czwarty jest poświęcony praktycznej metodologii diagnozowania. Zaprezentowałam w nim strategie badań diagnostycznych w pedagogice, zwracając uwagę na różnice w podejściu diagnostycznym w paradygmacie ilościowym, jakościowym oraz w modelu eklektycznym, a także na różnorodność zmiennych i wskaźników diagnostycznych (zarówno w ujęciu wąskim, jak i szerokim). [fragment Wstępu]
Rozdział I * BADANIA DIAGNOSTYCZNE W NAUKACH O WYCHOWANIU - USTALENIA WSTĘPNE * 1.1. Terminologia, istota i zakres badań diagnostycznych * 1.1.1. Diagnoza a badania diagnostyczne - rozpoznawcze * 1.1.2. Podstawowe terminy stosowane w badaniach diagnostycznych * 1.1.3. Proces diagnozowania w ujęciu szerokim * 1.1.4. Ujęcie wąskie procesu diagnozy * 1.2. Etyczny wymiar diagnozowania * 1.3. Błędy diagnostyczne * Rozdział II * DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA W SŁUŻBIE POTRZEB DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH * 2.1. Podstawy prawne * 2.2. Diagnoza psychologiczna - specyfika i zakres * 2.3. Obszary problemowe i modele diagnozowania psychologicznego * 2.4. Etapy procesu diagnozowania w psychologii * 2.5. Diagnoza psychologiczna dla celów dydaktyczno-wychowawczych * 2.5.1. Istota i zakres diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki * 2.5.2. Subdyscypliny psychologii a diagnozowanie dla potrzeb pedagogiki * 2.5.3. Etapy procesu diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki * 2.5.4. Diagnostyka psychopedagogiczna * Rozdział III * BADANIA DIAGNOSTYCZNE W PEDAGOGICE * 3.1. Prekursorzy diagnozowania pedagogicznego * 3.2. Istota i zakres diagnozy pedagogicznej * 3.3. Etapy procesu diagnozowania w pedagogice (ujęcie szerokie) * 3.3.1. Działania preparacyjne * 3.3.2. Opis diagnostyczny * 3.3.3. Ocena diagnostyczna * 3.3.4. Konkluzja * 3.4. Etapy diagnozowania problemów dydaktyczno-wychowawczych (ujęcie wąskie) * 3.5. Rodzaje i typy diagnoz pedagogicznych * Rozdział IV * Strategie badań diagnostycznych w pedagogice * 4.1. Metodologia diagnozowania - wyjaśnienia definicyjne * 4.2. Różnice w podejściu diagnostycznym w paradygmacie ilościowym i jakościowym * 4.2.1. Badania diagnostyczne według reguł modelu ilościowego * 4.2.2. Badania diagnostyczne według reguł modelu jakościowego * 4.2.3. Badania diagnostyczne bazujące na metodologicznej triangulacji * 4.3. Rola norm w diagnozowaniu pedagogicznym * 4.4. Zmienne (cechy) diagnostyczne * 4.4.1. Ujęcie wąskie (praktyczne) * 4.4.2. Ujęcie szerokie (badawcze) * 4.5. Wskaźniki diagnostyczne * 4.5.1. Ujęcie szerokie (badawcze) * 4.5.2. Ujęcie wąskie (praktyczne) * Rozdział V * METODY DIAGNOZOWANIA PEDAGOGICZNEGO * 5.1. Metody badawcze a metody diagnozowania * 5.1.1. Metody diagnozowania- ujęcie szerokie (badawcze) 5.1.1.1. Monografia pedagogiczna * 5.1.1.2. Metoda indywidualnych przypadków a studium przypadku * 5.1.1.3. Sondaż diagnostyczny * 5.1.1.4. Metoda eksperymentalna * 5.1.2. Metody diagnozowania-ujęcie wąskie (praktyczne) * Rozdział VI * TECHNIKI DIAGNOSTYCZNE * 6.1. Pojęcie technik diagnostycznych (badawczych) i ich klasyfikacje * 6.1.1. Ankieta * 6.1.2. Wywiad i rozmowa * 6.1.3. Obserwacja naukowa i diagnostyczna * 6.1.4. Skale, skalowanie (ratings) * 6.1.5. Technika analizy dokumentów (dokumentoskopia) i wytworów * 6.1.6. Testy * 6.1.7. Techniki socjometryczne * 6.1.8. Techniki projekcyjne * Rozdział VII * NARZĘDZIA DIAGNOSTYCZNE * 7.1. Narzędzia diagnostyczne - pojęcie i rola * 7.2. Kwestionariusz jako narzędzie badawcze * 7.3. Przegląd narzędzi diagnostycznych stosowanych w pedagogice * 7.3.1. Kwestionariusz ankiety * 7.3.2. Kwestionariusz wywiadu * 7.3.3. Arkusz, dziennik i scheduła obserwacyjna * 7.3.3.1. Arkusz obserwacyjny * 7.3.3.2. Dziennik obserwacji * 7.3.3.3. Scheduła obserwacyjna * 7.3.4. Kwestionariusz testu * 7.3.5. Inwentarze osobowościowe * Rozdział VIII * WZORY NARZĘDZI DIAGNOSTYCZNYCH * 8.1. Kwestionariusz ankiety * 8.2. Kwestionariusz wywiadu skategoryzowanego (ogólne zasady konstrukcji) * 8.3. Kwestionariusz wywiadu pogłębionego w tłumaczeniu i opracowaniu Henryka Mizerka * 8.4. Arkusz obserwacyjny - przykład * 8.5. Scheduła obserwacyjna ogólna Czesława Nowaczyka * 8.6. Test dla rodziców Davida Lewisa * 8.7. Nauczycielski kwestionariusz obserwacji umiejętności ucznia Samuela Ralpha Laycocka * 8.8. Arkusz obserwacji czytania - dla nauczyciela * 8.9. Nauczycielski formularz rozpoznawania inteligencji uczniów Judy W. Eby * 8.10. Arkusz do analizy celów życiowych (skala trójstopniowa jako forma kafeterii - fragment narzędzia autorskiego) * 8.11. Test do badania poziomu sprawności manualnej i percepcji wzrokowej Haliny Spionek * 8.12. Test do badania poziomu analizy i syntezy słuchowej wyrazów Ireny Styczek * 8.13. Test do badania mowy i myślenia uczniów * 8.14. Arkusz zachowania się ucznia Barbary Markowskiej * 8.15. Kwestionariusz zachowania się dziecka w przedszkolu i szkole [CBI] Earla S. Schaefera i May Aaronson, opracowanie polskie Józefa Rembowskiego * 8.16. Kwestionariusz diagnozy ucznia Joanny Tomczak i Renaty Ziętary * 8.17. Karta oceny rozwoju ucznia Anny Babki * 8.18. Karta oceny rozwoju ucznia rozwijającego się w sposób prawidłowy (rozwój harmonijny) - uczeń rozpoczynający naukę szkolną Anny Babki * 8.19. Skala ryzyka dysleksji-SRD Marty Bogdanowicz * 8.20. Kwestionariusz objawów dysleksji u dorosłych [KODD] Michaela Vinegrada * 8.21. Kwestionariusz dla rodziców Marii Ziemskiej * 8.22. Kwestionariusz stosunków między dziećmi a rodzicami (jako metoda badania postaw rodzicielskich) Anny Roe i Marvina Siegelmana, autoryzowany przekład W.S. Kowalskiego * 8.23. Skala postaw rodzicielskich w opracowaniu Mieczysława Plopy * 8.24. Kwestionariusz rozumienia empatycznego Andrzeja Węglińskiego * 8.25. Kwestionariusz Henry`ego Alexandra Murraya do diagnozy potrzeb psychicznych * 8.26. Kwestionariusz Henry`ego Alexandra Murraya do diagnozy cech, uczuć, upodobań i skłonności * 8.27. Test socjometryczny * 8.28. Test socjometryczny - badanie opinii o wybranych uczniach w ocenie pozostałych członków zespołu klasowego "Zgadnij, kto to?" * 8.29. Narzędzie socjometrii - "Plebiscyt życzliwości i niechęci" * 8.30. Kwestionariusz gotowości do zmiany Roberta Kriegela, Davida Brandta * 8.31. Kwestionariusz ról zespołowych Raymonda Mereditha Belbina (A Self Perception Inventory) * 8.32. Arkusz ewaluacyjny - przykład I * 8.33. Arkusz ewaluacyjny - przykład II * 8.34. Kwestionariusz samoewaluacyjny skierowany do osób prowadzących wykłady/ćwiczenia * 8.35. Arkusz ewaluacyjny. Ogólna ocena jakości oferty dydaktycznej oraz sposobu jej realizacji na studiach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19025, 19024, 16290 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika ogólna wywiedziona w celu wychowania jest oparta na wydaniu z początku XX wieku, w pracy zmieniono jedynie przestarzałą pisownię, książka zyskała na czytelności a nie straciła ducha.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 49629 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16772, 5474 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 141-155, wykaz aktów prawnych i dok. s. 155-[157].
Autorka rozpoczyna swoją pracę stwierdzeniem, że od zamierzchłych czasów rodzice krzywdzili swoje dzieci. Jeżeli więc krzywdzenie dzieci jest związane od wieków z naturą ludzką i kulturą społeczną, to jakie szansę ma walka z tym zjawiskiem? Dopiero w XIX wieku pojawiły się pierwsze tendencje do zapewnienia dzieciom schronienia i pożywienia, a w XX wieku zaczęto mówić i działać na rzecz ochrony dzieci przed złym traktowaniem. A jak to wygląda dzisiaj? Pełne informacje na ten temat znajdą Państwo w niniejszej książce, która prezentuje przeciwdziałanie krzywdzeniu w ujęciu krajowych i międzynarodowych uregulowań prawnych, dotyczące głównie Europy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51482 (1 egz.)
Kaucja: 15,20 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16767 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 138-[147].
Autorka pracy, artystka, pedagog i naukowiec przypomina we wstępie książki, że wiek XXI to czas dużego oddziaływania Internetu - zatem czas rozwoju technologicznego na niespotykaną dotąd skalę. Swoja fascynację sztuką i nowoczesnymi technologiami wykorzystuje w pracy do przeanalizowania stron internetowych wielkich galerii sztuki przygotowanych specjalnie z myślą o najmłodszych użytkownikach sieci. Przedstawia swoje spostrzeżenia o stronach dla dzieci w galeriach sztuki w Nowym Jorku, Waszyngtonie, Londynie, Paryżu i Warszawie.Praca może być również inspiracją do wykorzystywania zasobów Internetu do poznawania dzieł sztuki - choćby dla osób pracujących z dziećmi i z twórczą pasją realizujących edukację o sztuce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17366 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49633 (1 egz.)
Kaucja: 25,65 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5739, 6160, 5740 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Ta obszerna książka, którą Państwu prezentujemy, jest zbiorowym dziełem 43 pedagogów, działających w Zespole Edukacji Elementarnej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, kierowanym od kilku lat przez profesor Dorotę Klus-Stańską.Celowo używamy słowa dzieło, bo jest tu prawie wszystko, co dotyczy edukacji wczesnoszkolnej, a więc jej historia, aktualny stan, a przede wszystkim perspektywy i kierunki rozwoju.Na tematy te wypowiadają się bardzo doświadczeni pedagodzy, jak i młodzi pracownicy nauki zatrudnieni w wielu polskich uczelniach takich, jak Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Gdański oraz kilku przedstawicieli uniwersytetów zagranicznych w tym z Bańskiej Bystrzycy na Słowacji i z Roehampton University w Wielkiej Brytanii. Nie dziwi więc fakt, że we wstępie do tego dzieła profesor Klus-Stańska miała odwagę napisać: "Tego rodzaju szeroka tematycznie publikacja poświęcona całościowemu ujęciu pedagogiki wczesnej edukacji jest pierwszym takim przedsięwzięciem wydawniczym w Polsce".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16012 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dwutomowe dzieło znakomitego profesora Uniwersytetu Jagiellońskiego, historyka kultury i uznanego działacza politycznego - Stanisława Kota.Mimo upływu lat jest to do dziś jeden z najczęściej polecanych podręczników do historii wychowania. Całość, napisana prostym, zwięzłym językiem, mimo pewnych naleciałości archaicznych (patrząc z dzisiejszej perspektywy) jest przejrzysta i dobrze przyswajana przez współczesnego czytelnika.Tom II: Nosi podtytuł Wychowanie nowoczesne, a rozpoczyna się od wychowania w dobie Oświecenia i kończy na okresie międzywojennym (dokładnie na 1933 roku). Opis ze strony: www.i-ksiazka.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej